Dijkstra kreeg de kans om bij NEC mee te trainen. Daar vond men hem goed genoeg, maar hij zag zichzelf nog niet op zijn zeventiende zielsalleen in Nijmegen zitten. Via zaakwaarnemer Ronnie van Es diende zich met Telstar een optie dichterbij woonplaats Wieringen aan. “Ik heb een onderlinge wedstrijd meegespeeld en daarna werd ik vrij snel gebeld dat ik erbij mocht komen. Telstar was nog op zoek naar een nieuwe trainer en toen kwam ook nog eens Andries.
David Min terug bij Telstar voor duel met Jong AZMilo LambersGisteren om 19:52Velsen-ZuidDavid Min keert vrijdag in het duel tussen Telstar en Jong AZ terug bij de selectie. De huurling van RKC Waalwijk is hersteld van een blessure. Zijn laatste wedstrijd was op vrijdag 18 november vorig jaar tegen FC Eindhoven (3-0 nederlaag).
Dat was op mijn zeventiende een enorme stap, fysiek en conditioneel. Elke keer nadat ik hier was geweest, was ik helemaal kapot. Ik had nog niet eens de stap naar het seniorenvoetbal gemaakt, laat staan naar het profvoetbal. In het eerste halfjaar zat ik nog niet bij de wedstrijdselectie en trainde ik op vrijdag keihard met de assistent-trainers. ” Dat Dijkstra de afgelopen jaren in fysiek opzicht reuzenstappen heeft gezet, heeft hij mede te danken aan zijn vader. Dijkstra senior – die hem tot hij op zijn achttiende zijn rijbewijs haalde overigens ook nog afwisselend met zijn opa naar Telstar bracht – werkt voor de Koninklijke Marine in Den Helder en helpt zijn zoon met krachttraining.
Sport - NH Nieuws Telstar op zoek naar punten tegen Jong AZ · Ajax-vrouwen gaan Klassieker voor het eerst in Johan Cruijff Terugkijken: NH Sport van maandag 9
Jay Kruiver keerde tegen FC Twente al terug in de selectie na een liesblessure.,, David kan invallen, misschien dat Jay start”, vertelt trainer Mike Snoei.,, Yahya Boussakou heeft het op zijn positie zwaar gehad in Enschede dinsdag, we moeten kijken hoe die er fysiek voorstaat. ”Koen Blommestijn traint weer mee met de groep maar Snoei wil hem eerst speeltijd geven in een oefenwedstrijd.,, Hij is er bijna vier maanden uit geweest. ” Yaël Liesdek is onlangs geopereerd aan zijn schouder en staat voorlopig aan de kant. Telstar kent een zwaar programma in de maand januari.
In dat opzicht pak ik wel mijn rust. Maar als we één keer per dag trainen, probeer ik wel ‘s middags de gym in te gaan. ” Die mindset is wel veranderd sinds Telstar Dijkstra een nieuwe kans op een profcarrière bood, zo geeft hij toe. “Voordat ik naar Telstar kwam, had ik die mindset totaal niet. Dat verlies je een beetje. Maar toen ik hier kwam, dacht ik: het kan toch. Mensen zeggen dat het geluk is, maar het is ook een bepaald doorzettingsvermogen van mij geweest. Dat ik toch niet gestopt ben. ” Uitgerekend tegen FC Volendam maakte Dijkstra op de kop af twee jaar geleden zijn debuut in het profvoetbal.
Daardoor kwam hij na zijn terugkeer bij Hollandia aanvankelijk zelfs op de reservebank te zitten. “Op een gegeven moment ging ik weer doelpunten maken en dan wordt het weer leuk. Ja, ik weet niet. Ineens begon het bij Hollandia weer te lopen, ik kreeg mijn plezier terug en uiteindelijk kwam ik hier terecht. Dat had ik gehoopt, maar niet verwacht. Dan kan het snel gaan. ” Na een training met Hollandia Onder 19 in het voorjaar van 2019 werd hij door zijn trainer bij zich geroepen.
(LIVE HD>>>>) Telstar Jong AZ kijken 13 januari 2023 op welke zender live wedstrijden KNVB Beker en samenvattingen? Op welke zender komen de wedstrijden van het TOTO KNVB Bekertoernooi live
SC Telstar - Jong AZ Alkmaar live uitslagen, H2H - Sofascore SC Telstar Jong AZ Alkmaar live uitslagen (en gratis live stream internet kijken), wedstrijdprogramma en resultaten start op 13 jan. 2023 om 19:00
Ajax.nl: Officiële website AFC Ajax Amsterdam Ajax; Ajax Vrouwen; Jong Ajax Competitie: Eredivisie Vrouwen; Datum: 27 januari 2023 19:30; Teams: Ajax Vrouwen - SC Telstar. SC Telstar. Helmond
Ja, dan is het helemaal top natuurlijk. Het is natuurlijk top dat de trainer met veel jonge jongens heeft gewerkt, en ook nog eens bij topclubs als Arsenal, Bayern München en Barcelona. Hij weet hoe het in de top werkt. Hij heeft me gemotiveerd en geholpen tot waar ik nu ben. Ik denk dat hij een grote factor is geweest in dat ik nu basisspeler ben hier. ”“Edgar Davids gaf me een aantal tips: ‘Blijf om je heen kijken, continu scannen’. ” Andries Jonker – trainer én technisch directeur bij Telstar – heeft de afgelopen jaren behoorlijk moeten slijpen aan Dijkstra. “Ik kwam van Hollandia, dus ik moest qua inhoud écht wennen.
“Hij is geen drill sergeant. Nee, hij is niet heel streng, hoor”, lacht Dijkstra. “We overleggen samen wat ik moet doen om bepaalde dingen te verbeteren. Ik heb samen met mijn vader thuis een gym. Wil ik explosiever worden? Nou, oké, dan doen we plyometrie. Dan ga ik op een in elkaar gelast bankje springen. We zijn steeds elkaar aan het uitdagen hoe ik beter kan worden, we proberen zo het beste uit mijn carrière te halen. Niet dat ik straks denk: nou, ik had toch nog verder kunnen komen als ik harder had getraind. Dat zou zonde zijn, ik probeer alles te geven naast het voetbal. Als we een zware training hebben gehad, ga ik thuis niet meteen weer volle bak trainen.
TV-gids: ongeluksdag in Keuken Kampioen Divisie: slechts 5 Check hieronder het programma en waar je het op tv kan kijken. Telstar - Jong AZ (Schakelprogramma